Monday, December 31, 2012

Mahu repair BlackBerry dengan harga berpatutan?


Aku nak update sikit...Kepada anda yg nak repair hp dengan Abg Muzz,kalau call dia tak angkat maknanya dia tengah sibuk.So sila sms nama dan lokasi anda.
Maklumlah bro,dia pun bukan calang-calang orang..Level Boss jugak kat Cel**m.

ni phone no dia 013 272 4876


Repair hp ni cuma part time dan minat dia.

Zul PPSL,Updated : 1/7/2013
Tuan Tanah Kedawung /Admin /The Owner
sesikulipat.blogspot.com

BOLD  2 9700 WHITE

kat MD jer Bro Muzz boleh repair BB...Beliau ada complate tool

Bold 2 yang aku beli 2nd ni problem la pulak...Nak dijadikan cerita aku search kat Mudah.my jumpa pulak dengan mamat ni klik sini ,namanya Muzz..seorang yang terer bab BlackBerry dan I Phone..1st time aku jumpa mamat melayu yang terer macam ni...,dan  yang best beliau repair hanset kita on the spot dan dihadapan kita,tak macam bangsa lain yang ada kedai-kedai hanphone kat KL..

1st BB Storm yang aku guna


Baru ni ada seorang member aku repair I Phone 4 kat Low Yat,problemnye I Phone 4 dia screen pecah...RM900 tu charge cina kat Low Yat,semalam aku tanya kat Brother Muzz ni cuma dalam RM450 jer!!!!!Korang tengok berapa bezanya?sekali ganda tu...Kesian member aku tu,tak pelah dia jenis beruang eh   berwang la...

ni barang yg dia tukar....keypad sebelah dalam BOLD,hantar kedai cina diorang  tampal  ler
tengok sebelah kiri tu...cilako betul..
Alhamdulillah ok jugak BB aku nih
Tak pe balik pada cerita BOLD 2 aku tadi,BB aku ni problem selalu hang dan mati sendiri walaupun bateri penuh,aku dah hantar ke sebuah kedai repair BB kat Subang Squre,Subang Jaya..Kedai cina la..,kejap itu rosak kejap ini rosak,semua  rosak...Kalau tak reti repair cakap jer lah kan senang...Ada ke patut,suruhnya aku tukar mother bord RM380 harganya..Aku tak kisah,aku cakap kalau dia boleh bagi warranty tukar mother bord semua akan ok tak pe tapi dia tak berani.aku ambik balik BB aku tu.

tak sampai 30 minit pun,kojap jer...

Jumpa Bro Muzz malam tadi jam 8.30 malam kat MD Equine Park,dan yang best BOLD aku dibaraikan depan aku jugak...Siap download OS6 tapi OS6 macam tak sesuai untuk BB aku berat semacam jer(slow)masuk balik OS5.Pada aku la,daripada repair kat cina baik aku repair BB kat Muzz ni...Harga munasabah,boleh bincang,repair depan mata kita dan siap tunjuk benda apa yang rosak...Puas hati......
Muzz ni berkerja di syarikat telekomunikasi jugak...

Nokia 9300i aku...dah lama pencen...tapi masih boleh berkhidmad dgn cemerlang untuk aku

Kepada pembaca blogs aku,yang guna BB dan ada masalah boleh roger Bro Muzz ni phone no dia 0132724876 sila bagi tahu dia,korang dapat info ni dari blogs aku..Mungkin ada diskaun sikit..hehe,Melayu tolong Melayu betul tak?
Terima kasih kepada Bro Muzz...





Nukilan Zul Pat-Pat Siku Lipat
nocopyright(R)PPSL

16 comments:

  1. Terbaik!! Harap ramai lg bangsa kita yg mcm Abg Muzz ni :)
    ReplyDelete
  2. bleh tnye x hrga repair tu brape? slalunye dkat kdai bleh dpt brape?
    actually bb dkat atas niey rosak pe erk?
    ReplyDelete
  3. boleh direct contact Abg Muzz..cakap yg u tau sebab baca kat blogs saya..
    ReplyDelete
  4. Ohh...membantu betul blog ni dikala slot sim kad bb saya dah patah...(boleh lak patah..huuhu), moga2 dpt di repair!!
    ReplyDelete
  5. Bagus!!! BB saya track pad nye bru je rosak. Aiyohhh, sedih betul.
    Nasib bek jumpa blog awak. :)
    Terima kasih en.siku.
    ReplyDelete
  6. Salam..nak mntak en.zul tnya jap kat abg muz..bb kalu kuar "could not start the camera. Close other applications and try opening the camera again"..dh try wipe os..reinstall..mcm2 stail dh buat klu bab software nih..pkai bold 3..hardware problem ke? Thank u bro..
    ReplyDelete
  7. w salam...

    Boleh terus bbm Bro Muzz 2683A86C
    ReplyDelete
  8. awak..bb sy ade masalah.maybe LCD o ribbon. ade contact num abg muzz tu tak sebab nk bbm pun da tak leh sbb bb tak leh on langsung! :'(
    ReplyDelete
  9. hehe.baru jumpa abg muzz ni semalam. n dia repair torch sy dalam masa 2 jam je. sgt terbaek :) harga pun murah dari harga kedai yg sure² kena tunggu 3-4 hari baru siap :) tu pun belum tentu ori set. hehehe. tQ abg muzz :)
    ReplyDelete
  10. Zac,so puashatikan!!!
    boleh tengok sendiri BB direpair depan mata,betul tak?
    ReplyDelete
  11. salam...bro muzz ni dok area mana??>>
    ReplyDelete
  12. salam...bro mus ni dok area mna..
    ReplyDelete
  13. W Salam Bro Aiman,

    Saya rasa area Puchong jugak..Nak ojumpa boleh call dia terus!Insyallah anda akan dilayan dan tolong bagi tau,yg anda dapat tahu dari Pat-pat siku lipat...
    ReplyDelete
  14. bro, mcm mn nk contact die ek???...bleh bg no x??
    klik kat link td xjumpe...caner ek???...boleh send to my emel: nik.abdul85@gmail.com...LCD screen sy rosak...serius urgent kena baiki...susah hidup,,huhu...please..=)
    ReplyDelete
  15. Assalam..bro, mcm mn nk contact die, td bukak link xjumpe..please tolong...leh hantar melalui emel sy : nik.abdul85@gmail.com, serius...LCD screen sy rosak...buat hdup sy terganngu..nk kena repair cepat2..TQ
    ReplyDelete

19 comments:

  1. Smlm jumpa Bro Muzz, alhamdullilah dah boleh pakai dah BB Bold yg dah lama tak boleh on off, semalam depan saya dan kakak dia bukak BB tu, check port, rupanya bateri dia punya hal, kena kencing je baru beli bateri 3 bln kat mamat cina ni robak duit ngan charger RM 100, boleh pakai sekejap jea, hampeh- moral of d story bagi kat orang kita gak

    ReplyDelete
  2. perghh..bgus na..susah nk cari org yg leh repair dpn kite...tp kan sy nk tnye..klo bold 2 ni kan 2nd hrga 500 bebaloi ke?hehe..

    ReplyDelete
  3. bro ada contact bro muzz ni? =)

    ReplyDelete
  4. Dia boleh repair phone nokia tak

    ReplyDelete
  5. salam,,nak tnya, kalau LCD rosak, abg muzz boleh repair x?

    ReplyDelete
  6. boleh repair blackberry nuked tak?

    ReplyDelete
  7. Zul..makasih byk2, betl charge dia murah sgt..naseb baik akak jumpa blog nih, Jasa mu ku kenang Zul !!

    ReplyDelete
  8. Salam,nk tanya bro muzz yg repair bb 2 still pkai numd.phone lame ker?sbb da try tp x dpt....my BB ade problem,so nk mintak tlg bro muzz tgkkn my BB. tq......

    ReplyDelete
  9. nie my phone.no 017-9649248/0192056667,btol2 harap sgt dpt contact ngan bro muzz

    ReplyDelete
  10. tenkiu tuan tanah......!!! terbaeikkkkk!!

    ReplyDelete
  11. Kalau area kedah bole x tlg repair..ribbon bb torch sy ptus..n skrin mmg xmenyala..help..

    ReplyDelete
  12. abg mus ni dok mana yer ? nak tau gak. sbb sy dok ipoh

    ReplyDelete
  13. salam . nk tnya kalau Blackberry Torch ribbon rosak lampu kt keyboard tu memang tkkan menyala ker ?? battery baru je beli orginal plak tu tapi bila on keluar lampu merah je kt atas skrin . Tdi hntar BB tu kt kedai cina tu kata problem sistem dalaman tah apobenda cina tu ckap. cina tu suruh byar RM180 kalau nk repair btul ker ??

    ReplyDelete
  14. W salam..pls direct contact Mr Muzz.
    No HP ada di atas.

    TQ Bro

    ReplyDelete
  15. abg muzz ni stay kt mana ? sy nk tny psl bb sy ni, but sy stay dkt kelate

    ReplyDelete
  16. Trackpad aku baru jea rosak tadi. Terjatuh menyembah bumi dengan skrinnnya menghadap ke lantai. Stress gile aku. Nak tekan ok bila taip password tu pom tak jadi. So tak boleh nak bukak langsung. Mr Muzz tu stay area mane eah ?

    ReplyDelete