Saturday, August 24, 2013

Review Kehebatan PROTON SUPRIMA S


Apakah ciri-ciri keistimewaan Suprima S?

Kesempatan memandu uji model terbaru PROTON ini , aku gunakan sebaik mungkin untuk menilai dan memberi komen mengikut pengalaman aku memandu uji model Proton Suprima S ini.

Rekabentuk dan Luaran SUPRIMA S

Secara umum aku rasa semua tahu yang SUPRIMA S kelihatan seperti Proton Preve versi aeroback (merujuk ke model keluaran PROTON Wira ) Daripada komen orang ramai yang aku dengar,ada suka dan ada yang tidak.Biasalah bro.., Bila made in Malaysia semua orang komen negatif...Tapi pada pandangan aku PROTON telah pun menjalankan tugas dengan begitu baik sekali...Buktinya adalah PROTON PREVE dan yang terbaru PROTON SUPRIMA S ini.

Secara keseluruhan untuk rekabentuk dan luaran, aku nilaikan 7 , untuk skala 1 hingga 10.Dengan lampu depan yang "garang",bumper depan yang berbentuk "V"tirus adalah ciri-ciri kereta Jepun dan Eropah terkini...


Dengan lampu belakang yang jelas dan berbentuk segi empat panjang yang cantik amat sesuai untuk model terbaru ini.Ditambah pula dengan rim alloi 17 inchi yang menawan..Peh!! SUPRIMA S adalah terbaik....




Rekaan Dalaman SUPRIMA S.

Rekaan dalaman sesuatu kereta sebenarnya adalah perkara yang subjektif..Ini pendapat
peribadi aku,kalau korang tak setuju, itu korang punya pasal lah..hehe

Pengalaman pertama membuka pintu sebelah pemandu SUPRIMA S, adalah satu ruang yang luas dan tidak serabut mata..Dengan tone warna gelap dan sedikit warna perak menimbulkan rasa tenang dalam jiwa aku..Hehe,ditambah lagi dengan bau kereta baru..

Ciri-ciri seperti GPS yang dikuasakan oleh Android,wifi, 7 inci LCD untuk pemain DVD dan 4-6 speaker..Memang  terbaik daripada ladang...





6 beg udara,tingkap anti-perangkap, ABS,ESC dan tambahan bagi model premium
Park Assist dan kamera undur.




"padlle Shift" (Gear di steering) ciri-ciri kereta mewah dan sport.
Steering balutan kulit kemas beserta suis @ botton  untuk handfree dan volume ..
Panel meter yang menyala waktu siang mengelakkan mata silau dengan pencahayaan sederhana.


Rim alloy 17 inchi terbaik.. ABS



Harga :
SUPRIMA S 1.6 Executive (metallic) RM76,688
SUPRIMA S 1.6 Executive (solid) RM76,338
SUPRIMA S 1.6 Premium (metallic) RM79,988
SUPRIMA S 1.6 Executive (solid) RM79,638


Varian warna yang ditawarkan biru,merah,silver, putih dan hitam.Suprima S menjanjikan pemanduan yang selesa dan senyap..Seperti memandu model VW.


kreadit kepada  blogs Paul Tan : http://paultan.org

 * Beberapa data aku baca sini..


Nantikan pula post terbaru aku : Pengalaman memandu uji PROTON SUPRIMA S

BERSAMBUNG...


Tags : Suprima S,Proton Baru, Preve ,Model Baru ,Proton terkini , R3 , GTI Club , V6 Club



2 comments:

  1. Rekaan terbaik dari proton. Tapi aku lebih suka keta kompak kecil & jimat minyak khas untuk pergi keja. Untuk bawak family balik kampung ada Alza.

    ReplyDelete
  2. tkh untuk komen saudara..tak salah kalau saudara cuba untuk uji pandu Suprima S ini.

    Rasa sendiri handling Suprima S,Pasti saudara akan tahu.

    ReplyDelete