Sunday, November 20, 2011

Kenapa gunakan gambar THE LAST SAMURAI ?


Kenapa guna gambar The Last Samurai bro?Itu soalan yang selalu ditanya kepada aku..,jadi aku jawap kali ni..Sebenarnya aku bukanlah peminat Tom Cruise pun..Walaupun aku tengok filem TOP GUN banyak kali ..Apapun filem The Last Samurai ni memang aku minat gile sebab jalan ceritanya..


Korang boleh klik di sini untuk sinopsis filem ini..Dan tahukah anda makna SAMURAI ?SAMURAI bermakna berkhidmat...Aku suka dengan ketaatan Samurai kepada Maharaja Jepun...
Dialog yang paling aku suka dalam filem ini :


" Adakah manusia mampu mengubah takdir? "Tanya Katsumoto (Lakonan Ken Watanabe)
" Kita hanya mampu buat yang terbaik untuk menghadapi takdir "Jawap 
 Captain Nathan Algren (lakonan Tom Cruise)
Dan yang menariknya dialog itu diucap semasa mereka berdua hendak mula berperang....


Kepada anda yang telah menonton filem ini pasti tahu kehebatan filem ini,dan yang belum menonton sila tonton...


No comments:

Post a Comment