Thursday, April 18, 2013

" Berilah sikit kasih sayang ma "

Tiket IB  Wings korang dah beli belum?



" Berilah sikit kasih sayang ma " itulah ungkapan yang diungkapkan kepada aku apabila aku bawa motorsikal (kapcai je) ke kedai motor...Hehehe, bukan apa, kapcai aku dah lama tersadai parking...Bukan rosak, tapi sudah lama aku tak pedulikan...


Kapchai abah aku..kapchai aku lagi  lama..


Budak pomen cina tu slumber rock  lagi kata " motor pun macam orang ma, kena selalu jaga..Nanti kalau dia melajuk,lu jugak susah" Siol betul budak cina nih, sekali aku hentam pecah lu punya muka..dalam hati aku...HEhehe

lama tak dengar lagu OAG ni...kemas rumah tadi terjumpa plak kaset ni,pasni layan jap..lagu..60 tv



Tapi ada jugak betul cakap dia..Habis rantai bekarat..Letak minyak sikit okeylah kapcai aku tu..Sebenarnya aku bukan nak bercerita pasal kapchai aku tu..Entah hari ni aku rasa nak bercerita tentang kasih sayang....Kalau kita tengok dalam kamus la kan..Kasih ni bermaksud  "perasaan suka kita kepada sesuatu @ seseorang"


konvoi =W= Harley Davidson ...Promosi kat NAZA KL...Tahun lepas..


Apabila ada kasih mesti ada sayang,kenapa ya?Sebab ianya bersangkut-paut, betul tak?Kasih,sayang,cinta,rindu,suka dan macam-macam lagi...

Cintai dan kasihlah kita kepada ALLAH SWT, pencipta segalanya.Cinta dan kasihlah kita kepada Nabi Muhammad SAW..Cintailah dan sayangilah kedua-dua ibubapa kita.

Renung dan fikirkanlah wahai sahabat-sahabatku..


----------------------------------------------------- ADIOS-------------------------------------------------------
   -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment