Friday, May 24, 2013

Teknik dan definasi "menyelam" dalam bundle

Assalammualaikum...

Hari ni aku nak shaere @  turun ilmu sikit..


Definasi "menyelam" :

Okey sebenarnya menyelam ni adalah istilah biasa yang digunakan oleh penyelam-penyelam bundle @ pencari barangan bundle,lokasi menyelam pulak tak menentu bro..Pasar malam,pasar karat,pasar pagi,kedai barang terpakai dan lain-lan tempat.
Biasanya penyelam juga mencari barangan yang bukan hanya pakaian sahaja,ada penyelam yang mencari jam lama,beg kulit,buckle,boot koboi..Contoh paling senang korang tengok jer "American Pickers" kat ASTRO tu..http://www.history.com/shows/american-pickers   Diorang ni dah kategori hebat...Hehe..LayanBro








Teknik Menyelam :

Ni pengalaman aku sendiri tau,orang lain aku tak taulah..hehe..Biasanya untuk menyelam ni,aku akan sattlekan semua hal -hal lain,sebab aku tak suka bila menyelam orang kacau aku..Aku akan bergerak "lone ranger"..Senang,ada jugak yg bergerak berkumpulan..

Aku akan buat target contohnya aku akan lock dalam RM200 je,aku akan start dengan jeans...caranya nak tengok seluar tu bagus tak bagus senang jer...
Sebagai contoh bro sudah dapat sehelai seluar jeans,tengok kat jahitan seluar tu..

Benda yg korang kena check :

1 size
2 condition (merangkap keadaan kain/jahitan/brand/harga)
3 harga VS barang tu..(munasabah @tak?)

berikut contoh hasil menyelam :








- Tamat-


Tag : Teknik Bundle, Definasi, American Pickers, New York, Ray Ban,Bundle Malaysia, URTV,S2W,B.A.S,Bimmer Owner Club Malaysia,Kelab Penyokong Kerajaan,Pemuda UMNO,R3 Owner Club,Club RD Malaysia,PEWARIS,Anak Perak Bersatu,Ipoh Stations,Pertahanan Awam Selangor,Malai Rock Station,E46 Owner Club ,E36 Owner Club,E39 Owner Club,Kelab Peminat Bundle Malaysia.


No comments:

Post a Comment